Gränstrakter

En lite kall start på dagen, -15 grader och dimman låg tjock över Funäsdalssjön Väl framme på Risnäset i Fuäsdalen hölla Forbondeprästen Bo Lundmark morgonandakt och fick vi lite Guds ord med oss på den fortsätta vägen, sedan blev vi bjudna på kaffe/te och smörgåsar, jättegott!

Färden fortsatte på skoterleden upp mot Hållan med kusk & hjälpkusk i slädarna, gäståkarna fick åka bil för att underlätta för hästarna i den branta stigningen. Därefter körde vi vidare till Hamra Ski Lodge där trossen hade ordnat med lunch. Det var mycket folk på plats, både skidande och andra som var intresserade av vår resa & föreningens verksamhet
I Fjällnäs så kom en kvinna ut med en stor påse morötter till alla hästarna. Det gillades skarpt.
Sedan styrde vi ut på RV 84 mot Norska gränsen och Vauldalens Fjellhotell. Där hade Jorid med familj ordnat sovplats till oss alla och hästarna. Middagen intog vi tillsammans med hotellets gäster, en kulinarisk höjdpunkt bestående av kokt fisk & römmegröt med sötsuppe till efterrätt – en klassisk finmiddag i dessa trakter.

/Helén

Fler nyheter >>

• Inkörningsdagen! Datum: 18,02,23

I morse när väckarklockan ringde kl 05:00 så hade vi besök i stugan av vårt filmteam som följt oss under hela resan. – Också de har haft…

• Näst sista dagen på resan Datum: 18,02,23

Idag fick vi alla en liten välbehövlig sovmorgon, starten gick från Vauldalen kl 08:00. Vi körde efter otroligt fina körvägar som Ola-Peder på…