Vårens medlemsträff nu avslutad

Pingsthelgen välkomnade alla våra medlemmar till Pålletorpet i strålande solsken och med en temperatur som värmde. Helgen har bjudit på många godbitar, inte bara i väderform !

Förutom att en hel del arbetsuppgifter genomförts, ex takfotsbyte på festlogen, inoljning av fönster samtliga uthus-byggnader, vedhantering, pälslagning, inventering av försäljningsboden, städ inne och ute mm mm så har vi fått fröjder för öga, öra och mun !

Fredag kväll kom våra vänner från Vauldalen Fjellhotell, Jorid och Ola-Peder. De bjöd båda på varsitt mycket intressant föredrag. Till de båda vill vi här rikta ett STORT, VARMT och INNERLIGT TACK för deras medverkan. – Att de dessutom tog sig ledigt från arbetet på hotellet för att delta i middag och samkväm med övernattning till nästa dag känns extra roligt !

Lördag fortsatte arbetet men det fanns också tid för den som ville att utforska nejderna runt Klövsjö, några vandrade till Fettjeåfallet, andra promenerade kortare sträckor i byn.

Medlemsmötet behandlade utvärdering av helgen samt av årets forkörarresa till Röros, båda i positiva ordalag, synpunkter dokumenterades och utvecklas vidare av styrelsen.
Mötet följdes sedan av filmvisning av Erik Erikssons film ”Forbonderesan” (60 min) samt en film från årets resa av ”vår” fotograf och kameraman Hans. Grillen togs därefter fram för en god middag, några avvek för hemresa till vardagens bestyr och andra stannade till söndagen.

Alla har bidragit med sin kunskap, arbetstid och glädje. Ett omsorgsfullt gäng på ett 25-tal medlemmar, ”nyare” och ”gamla”, har hjälpts åt med det som skulle åtgärdas denna gång. Som fastighetsägare har föreningens medlemmar alltid något, stort eller smått, som ska underhållas, det arbetet fortsätter i augusti.

Det vi ser är att alla drar sitt strå till stacken, utifrån kompetens, tid och erfarenhet. Det kan vara muntliga tips, rent hantverk, handräckare eller att vara glädjespridare. Föreningen är mycket glad över att medlemmar i alla åldrar finner sig till rätta och trivs på Pålletorpet !

Avslutningsvis citerar vi Euskefeurat ;  – ” Det är hit man kommer när man kommer HEM”

Fler nyheter >>

• Inkörningsdagen! Datum: 18,02,23

I morse när väckarklockan ringde kl 05:00 så hade vi besök i stugan av vårt filmteam som följt oss under hela resan. – Också de har haft…

• Näst sista dagen på resan Datum: 18,02,23

Idag fick vi alla en liten välbehövlig sovmorgon, starten gick från Vauldalen kl 08:00. Vi körde efter otroligt fina körvägar som Ola-Peder på…

• Gränstrakter Datum: 18,02,23

En lite kall start på dagen, -15 grader och dimman låg tjock över Funäsdalssjön Väl framme på Risnäset i Fuäsdalen hölla Forbondeprästen…